Ez nem semmi, alig jelent meg a játék – a cikk írásának pillanatában még hivatalosan globálisan nem jelent meg a Diablo 4 – de már a Blizzard a Diablo 4 jövőével foglalkozik, ugyanis az egyik fejlesztő elárulta, már most 2 db contenten dolgoznak gőzerővel.
Eddig a Diablo 4 elég jól kezelte a korai hozzáférésű indítást. Nem érkezett különösebb jelentés arról, hogy a szerverek lecsapódtak volna ahhoz, hogy a játékosok megszakítsák a kapcsolatot (mint a Diablo 4 korábbi bétatesztjei során), és bár úgy tűnik, hogy bizonyos osztályok és buildek még némi finomításra szorulnak, a játékosok arról számoltak be, hogy ismét jól szórakoznak a pokol erőinek legyőzésén.
És úgy néz ki, hogy ezek a démonölések a jövőben is folytatódni fognak. A Kinda Funny Games-nek adott interjúban a Diablo 4 GM-je, Rod Fergusson elárulta, hogy a Blizzard a fenntarthatóság és naprakészség szem előtt tartásával vág neki az új Diabló tartalmaknak, amik rendszeres új szezonális tartalmakat, valamint legalább két bővítményt is hozni fognak az alapjátékhoz.
“Fenntarthatóan kell felépítened a csapatodat […], mert bizonyos értelemben mindig szállítasz” – magyarázta Fergusson. “Párhuzamosan kell építenünk a dolgokat. Most, amikor itt ülök, épp most készülünk elindítani a főjátékot, és miután befejezzük az első évadot, dolgozunk a második évadon, dolgozunk az első és második bővítésen is – és mindez most történik. Még el sem indítottuk a játékot!”
Fergusson nem árulta el, hogy mi lehet ezekben a bővítésekben, de ha a korábbi Diablók alapján lehet következtetni, akkor valószínűleg új játszható területekre, új gonosztevőkre, és talán még új osztályokra is számíthatunk. A Diablo 4-ben még mindig nincs kereszteslovag/paladin osztály, szerzetes vagy witchdoctor, de ezek szerintünk mind megjelenhetnek egy következő DLC-ben vagy frissítésben. Akár az egyik osztály még ingyenes is lehet.
Azt pontosan nem tudjuk, hogy mikor érkezhetnek ezek az új bővítmények, vagy hogy mikor indul a Diablo 4 első szezonja, de azt már most tudjuk, hogy a Blizzard keményen dolgozik azon, hogy a játék általános megjelenési dátuma előtt befoltozza az esetlegesen még meglévő hibákat és az egyensúlyi problémákat. A hétvégén a Blizzard elindított egy balance javítást, amely nerfelta a barbárokat, buffolta a druidákat, a nekromantákat és a rogue-okat, és kissé lebutították a varázslókat, azzal magyarázva, hogy “néhány képesség és build nem olyan hatékony, mint azt a játékosok szeretnék”, míg mások “kívül esnek azon a határon, ami ésszerű a játék egészségének szempontjából”.
Várhatóan a közeljövőben további egyensúlyjavítások jelennek meg. A Diablo 4 június 6-án jelenik meg konzolokra és PC-re.
A Blizzard új, fenntartható fejlesztésének igazi próbája az lesz, hogy milyen gyorsan tud reagálni a játékosok problémáira. A veterán játékosok egyik fő panasza, hogy a készleteik gyorsan megtelnek drágakövekkel, ami ahhoz vezet, hogy sokkal gyakran kell visszatérniük a városba, hogy a zsákmányolás gördülékenyebben tovább folytatódhasson. A rajongók egy olyan Gem Pouchot kérnek a Blizzardtól, amelyben tárolhatják a drágaköveket, hogy azok ne foglalják el a készletük több mint felét.