A Zero Hour egyértelműen a SWAT-szimulátorok és a Rainbow Six Siege rajongóinak készült, akik egy kisebb költségvetésű, de mégis mélyreható taktikai élményre vágynak.

A játékmenet középpontjában a CQB, azaz a közelharc áll, ahol a játékosoknak szoros együttműködésben kell dolgozniuk, hogy sikeresen teljesítsék a különböző küldetéseket.
A legnagyobb erőssége a realizmusra való törekvése. A játék Bangladesh különböző, valós helyszíneit eleveníti meg, és a fejlesztők nagy hangsúlyt fektettek a környezet részletes kidolgozására. Az épületek, a terepviszonyok és a fények mind azt a célt szolgálják, hogy a játékosok minél hitelesebbnek érezzék a harcmezőt. A tűzharcok során a golyók pusztító ereje, a robbanások hatása és a sebesülések realizmusa is kiemelkedő.

A játékban két fő mód található: a kooperatív, ahol a játékosok egy csapatként küzdenek meg az AI által irányított terroristákkal, és a versengő, ahol a játékosok egymás ellen harcolnak.

A kooperatív mód különösen kiemelkedő, hiszen itt a játékosoknak nem csak a fegyverkezelésre és a lövöldözésre kell koncentrálniuk, hanem a stratégiai tervezésre és a kommunikációra is. A küldetések során a csapatoknak túszokat kell menteniük, bombákat hatástalanítaniuk, és az ellenséges erőkkel szemben kell helytállniuk. A játék ezen része nagyon valósághű, a lőszer számolása táranként történik, nem pedig lövedékenként, ami hozzáad a játék realizmusához.

A versengő mód is izgalmas, ahol a játékosok a terroristák vagy a terrorelhárítók szerepében próbálhatják meg legyőzni egymást. Itt a győzelemhez elengedhetetlen a csapatmunka és a taktikai gondolkodás. A játék ezen része különösen élvezetes lehet azoknak, akik szeretik a kihívást jelentő és gondolkodtató játékokat.

A játék nem a gyors reflexekről és a kaotikus tűzharcokról szól. Ehelyett a lassú, megfontolt taktikázásra és a csapatmunkára helyezi a hangsúlyt. A játékosoknak alaposan meg kell tervezniük minden lépésüket, és figyelembe kell venniük a környezet adta lehetőségeket és korlátozásokat. A fedezékrendszer jól működik, és a különböző fegyvereknek is megvan a saját szerepük. Itt nincsenek regenerálódó életpontok, így minden találat számít, és egyetlen hiba is végzetes lehet.

A játék nemcsak a tűzharcokra koncentrál, hanem olyan forgatókönyveket is kínál, amelyek a játékosok érzelmeire is hatnak. Az iskolai lövöldözéshez hasonló szituációk nehéz döntések elé állítják a játékosokat, és rávilágítanak a konfliktusok emberi oldalára. Ezek a pillanatok bár megosztóak lehetnek, de kétségtelenül hozzájárulnak a játék egyediségéhez.

A grafika lenyűgöző részletességgel ábrázolja a valóságos helyszíneket. Az épületek textúrái, a fény-árnyék játék és a környezeti effektek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a játékosok bekapcsolódjanak a játék világába. A fegyverek is rendkívül részletesek, és a különböző felületekről való visszaverődések, valamint a csövek füstölgése is fokozzák a realizmus érzését. Az éjszakai küldetések során a sötétség és a zseblámpa fénye különleges atmoszférát teremt, amely fokozza a feszültséget.

A játék hangvilága szintén kiemelkedő. A fegyverek hangjai hitelesek és erőteljesek, a robbanások pedig szinte fizikailag érezhetőek. A lépések, a tárgyak mozgatásának hangjai és a környezeti zajok is hozzájárulnak a játék immerzív élményéhez. A zene diszkrét, de hatékonyan erősíti a játék hangulatát, és a megfelelő pillanatokban fokozza a feszültséget.

A Zero Hour egy niche játéknak számít, amelynek következtében a játékosbázis nem túl nagy. Ez sajnos negatív hatással van a matchmaking rendszerre, mivel a játékosoknak hosszabb ideig kell várniuk, mire találnak megfelelő ellenfeleket. Emellett előfordulhat, hogy a játék során összekerülnek olyan ellenfelekkel, akik jelentősen eltérő képességekkel rendelkeznek, ami negatív hatással lehet a játékélményre. Továbbá más játékosok visszajelzései alapján a matchmaking rendszerben tapasztalható problémák, mint például a “server not available” hibaüzenetek és a nehézségek a barátokkal való együtt játszás során, frusztrációt okozhatnak és csökkenthetik a játékosbázist. A fejlesztőknek folyamatosan dolgozniuk kell azon, hogy javítsák a matchmaking rendszert és vonzzanak új játékosokat a játékba.

Tehtát, bár számos pozitívummal rendelkezik, vannak olyan területek, amelyekben még fejleszteni kell. Az AI néha kissé kiszámítható, és az ellenségek viselkedése nem mindig logikus. A játék optimalizálása sem tökéletes, és egyes gépeken előfordulhatnak akadozások. A matchmaking rendszer is fejlesztésre szorul, mivel megesik, hogy nehezen találja meg a megfelelő ellenfeleket.

Értékelés: 7.5 / 10

Pozitívumok:

  • Kiváló grafika és hanghatások
  • Realisztikus fegyverkezelés és ballisztika
  • Mély, taktikai játékmenet
  • Érzelmileg megterhelő forgatókönyvek

Negatívumok:

  • Néhol kiszámítható AI
  • Optimalizálási problémák
  • Matchmaking

Szólj hozzá