A Helldivers 2 kreatív igazgatója Lars Bakken, egyik interjújában kifejtette, hogy a játékoknak ki kell érdemelniük a monetizáció jogát. Lars szerint a játékoknak “szórakoztatónak, kihívásokkal teli és kielégítőnek” kell lenniük, mielőtt bármilyen mikrotranzakciót bevezetnének.
Elmondta, hogy a Helldivers 2-ben csak egyetlen “pay-to-win” elem lesz: egy revolver, amellyel aranyat lehet szerezni egy “menő fegyverversenyen”. Hangsúlyozta, hogy ez a revolver nem szükséges a játék sikeres teljesítéséhez, és csak azoknak a játékosoknak szól, akik “egy kis extra kihívást” keresnek.
Lars szavai visszhangzottak a játékosok körében, akik egyre jobban aggódnak a “pay-to-win” mikrotranzakciók terjedése miatt. Sok játékos úgy gondolja, hogy ezek a mikrotranzakciók unfair előnyt adnak a fizető játékosoknak a nem fizető játékosokkal szemben.
Megjegyzései arra utalnak, hogy a játékiparban egyre nagyobb az ellenállás a “pay-to-win” mikrotranzakciókkal szemben. A játékosok egyre inkább olyan játékokat keresnek, amelyek szórakoztatóak és kihívásokkal teli, anélkül, hogy a játékosok pénztárcájára támaszkodnának a sikerhez.