A Remedy Entertainment a mai napon bejelentette PC, Xbox One és PS 5 készülékekre egyaránt a Supernatural-t, vagyis az Odaát című akció-horrorjátékot. A rossz hír, hogy a játék PC-n kizárólag Windows 10 vagy ennél frissebb rendszeren fog futni, valamint a Sony PS 4-es konzoldarabját sem fogja támogatni.
A finn fejlesztők már olyan sikerjátékokon vannak túl, mint a Max Payne, az Alan Wake széria, a Quantum Break vagy a Control. A Supernatural videojátékos része az Odaát című amerikai filmsorozat alapján készül majd, és a fejlesztők ennek alapján egy teljesen vadonatúj történeti szállal fognak előrukkolni a nagyérdemű számára.
A fejlesztők elmondása szerint a karakterleírásokhoz és a narratíva részleteihez meglehetősen fontos a sorozat alapismerete, hiszen állításuk szerint, nem fognak mindent elmondani vagy leírni kódexek formájában, hogy ki kicsoda/ mi micsoda a történetben. Külön kiemelték, hogy ezt a játékot részben a rajongóknak készítik, éppen ezért fontos számukra, hogy az Odaát legfőbb színészgárdáját a lehető legjobban adják vissza a platformokon. Megjegyezték azt is, hogy aki nem ismeri a sorozatot, annak sem kell megijednie, hiszen a videojáték által ez majd szépen fel lesz építve – csak éppen annyi különbséggel, hogy egy merően más történetszálat fognak megismerni.
Nioel Larssont, az Odaát Remedy-s munkatársát sikerült elkapni egy kis beszélgetésre a helsinki irodájukban, és többek között olyan dolgokat árult el számunkra, hogy a játék csak részben lesz open-world, hiszen a történeti szál és maga a cselekmény mindösszesen 14 fejezetből fog összeállni. Azt megjegyezte külön, hogy nem egy sétagalopp lesz a játék végigjátszása. Jelenleg az első két fejezetet sikerült elkészíteniük. Nioel elmondta, hogy többször is sikerült teljesíteni a két fejezetet nagyjából 4-5 óra alatt. Remélik, hogy elegendő lesz a játékmenet hosszúsága.
A narratívát, vagy is a sztori felépítését jelenleg lineárisra tervezik, nem lesznek döntéshozatalok a játékban – viszont, ahogyan haladunk előre, és sodródunk az árral a csökönyös Winchester testvérpárral, annál több mellékküldetés fog elérhetővé válni a későbbiek folyamán, mint pl. egy vámpír, vérfarkas vagy alakváltó levadászása.
Larsson úr azt is elmondta, hogy a mellékküldetések nagyjából a The Witcher 3 Wild Hunt játéknak próbál majd tisztelegni, olyan formában, hogy az összes vadász-küldetés egyéni történettel fog rendelkezni – miközben azok minőségiek maradnak.
Sam és Dean, a videojáték (és a sorozat) főhősei természetesen kapnak fejlődési fát, de mindkettőjüknek más és más tulajdonságaik lesznek. Az úr megerősítette, hogy Dean karaktere leginkább a fegyverekre, a nyers erőre és a közelharci eszközökre, míg Sam fizimiskája a taktikára, a lopakodásra és a telepata képességekre tud majd szert tenni a sztori előre haladtával. Az RPG fejlődési részhez még külön kiemelte a finn fejlesztő, hogy az Impala csodajárgány is fontos szerepet fog játszani a játékban, ugyanis az open-world adta lehetőségekkel játszi könnyedséggel fogunk majd A-ból B-be jutni. És igen, az autó csomagtartóját is kiemelte, hiszen lőszereket, különböző fegyver modokat és álcaruhákat (pl. FBI, vízszerelő, kábel tv-s munkaruha skin) majd innen tudunk beszerezni.
Kérdeztük a játék online részéről is, de jelenleg coop módot terveznek hozzá, ami természetesen kétfős lesz. Az online részt egyelőre heti vadászos kihívásokkal fogják majd feldobni. Az online részről később szeretnének nyilatkozni a finnek, de sajnos elkotyogtak egy olyan részt a fejlesztők, hogy külön coop-mód kampánya lesz az Odaátnak. Ezek szerint a fö kampány egyjátékos lenne? Erre sajnos nem kaptunk érdemi választ.
Mindent egybe vetve, szerintünk egy meglehetősen érdekes projektbe vágta a fejszéjét a finn barátaink, hiszen gondoljunk csak bele, egy Alan Wake után, vagy egy Control után, még a látványtervezés meglehetősen passzolhat majd az Odaát világához. A játék valamikor 2023 nyarán fog megjelenni, a már fentebb említett platformokra.
A cikket április elseji tréfának szántuk!