Horror játékokból soha nem elég, habár igen változatos az igénye a rajongótábornak a játékmenetek jellegét illetően. Fejlesztők körében igen közkedvelt zsáner a séta szimulátornak is csúfolt, narratíva központú és főleg látványra építő horror, ám ezeknek a programoknak az olykor limitált interaktív elemei nem adnak elég befolyást a játékos kezébe, és ezáltal nem is olyan széles az ezt kedvelők tábora. Az akciójátékok esetében a horror sokszor csak adalék, de mivel képesek vagyunk visszavágni a csúfságoknak, így a parafaktor ritkábban teperi maga alá a játékost. Hol van tehát az aranyközépút? Szerintünk valahol a szabadulószobás puzzle játékok körül kell keresgélnünk, mert hiszen a paráztatós horror környezettől és történettől a hideg ráz minket, a továbbjutáshoz feladatokat és feladványokat kell megoldanunk. Ebben a kategóriában tesz próbát a JanduSoft új játéka, a Scholar’s Mate.
Egyedül a sötétben
A történet szerint egy elhagyatott kórházban ébredünk, bezárva egy sötét szobába, melyet épp csak a gyengén pislákoló gyertyák világítanak meg. A folyosón egy hatalmas alak sétál döngő léptekkel, és füle botját se mozdítja a jajveszékelésünkre. A célunk kijutni a helyről és az épületből, és a menekülés útjának keresgélése közben egy szomorú történetet ismerünk meg egy testvérpárról.
Papíron a Scholar’s Mate története tökéletesen illeszkedik a zsánerbe, meg is adja a potenciált a menekülő szoba stílusú puzzle túlélésnek, hogy a keresgélés közben érdekes sztori elemekre bukkanva összerakjuk a történetet. A gond csak az, hogy a játék borzalmasan rövid, és a kibontakozó háttértörténetnek kevés esélye van igazán érdekessé válni, mielőtt szembesülünk a lezáró képsorokkal.
Na de mit is kell csinálnunk, miközben kétségbeesett hősünket irányítjuk? A Scholar’s Mate egy szabaduló szoba jellegű puzzle horror, tehát a kijutásunkhoz fejtörőket kell megoldanunk, feladványokat kell teljesítenünk. Ezekhez rendszerint egy tárgy, vagy valamilyen zárkombináció szükséges, melyek megszerzéséhez szintén valami más fajta puzzlet kell előbb megoldanunk.
Lélegzetvételnyi tartalom
Az első szoba elhagyásához is a megfigyelő képességünkre van szükség, és hamar megleljük a választ a szabaduláshoz. Eztán felfedezzük a játék helyszínéül szolgáló kórházat, mely kettő szintet jelent, pár helyiséggel. Ez igen kevés, de a legtöbb helyiség zárva van, tehát kezdődhet a keresgélés a kulcsok és kombinációk után. A gond csak az, hogy míg mi keresgélünk, addig a sötét monstrum minket keres, tehát folyamatosan bújkálnunk kell a sötétben.
A gonosz hentes nem valami okos, így könnyűszerrel le tudjuk rázni magunkról egy kis egér-macska játékkal. Ha zajt csapunk, a monstrum odasiet, de utána felhagy a helyszín átfésülésével, és csak sétál tovább. Ha a közelünkbe kerül, a játék azonnal véres véget ér. Mivel sokat kell ide-oda mozogni az egyes feladványok között, ezért a bújócska jócskán akadályozza a továbbhaladásunkat.
Ennél többet nem is érdemes mondani, ugyanis a játék annyira rövid, hogy tapasztalt szabaduló szobások alig másfél óra alatt kipörgethetik. Egyetlen pálya, egyetlen ellenfél, alig pár valamire való puzzle. És igaz, azok a feladványok között akad egy-két igazán nehéz is, amin még mi is csak vakargattuk a fejünket, de bárcsak több ilyen lenne a játékban.
Minőségét tekintve nincs gondunk a Scholar’s Mate-el, a grafika egész pofás, a látvány a zsánerhez illeszkedően sötét, borzongós, a puzzle elemek miatt pedig kellően részletgazdag. Zenei számokból ugyan kapunk egy-egy aláfestői betétet amitől a hideg is kiráz, de semmi emlékezetes, vagy említésre méltó.
Ajánló
A Scholar’s Mate egy nagyon jó megközelítésből felépített játék, a gond csak az, hogy a tartalmi szinten egy demonak való mennyiséget kapunk csupán a pénzünkért. További pár pálya és kibontakoztatott sztori esetében könnyedén nevezhetnénk a Scholar’s Mate-et egy remek játéknak, ám így sajnos nem lehetünk elégedettek. Ha hatalmas puzzle horror illetve szabaduló szoba rajongók vagytok, akkor vethettek rá egy pillantást.
Pro:
- Van pár igen kemény fejtörő
- Hangulatos
Kontra:
- Gyalázatosan rövid
- Elkapkodott sztori