A hírek szerint a Rockstar Games, a Grand Theft Auto sorozat fejlesztője, bejelentette, hogy a GTA 6 nem lesz elérhető PC-n a játék indulásakor. Ez a döntés sok PC-s játékosban okozott csalódást, de most egy volt Rockstar fejlesztő, Mike York, magyarázatot adott a döntésre.
York, aki hat éven át dolgozott animátorként a Rockstar New Englandnél, és részt vett a kritikusok által elismert Red Dead Redemption 2 és GTA 5 fejlesztésében, elmondta, hogy a Rockstar történetesen a PlayStationre összpontosít a játékai fejlesztésénél. Azt is hozzátette, hogy a PC-s verzió később jelenik meg, mert a fejlesztők “azt akarják priorizálni, ami elad“, vagyis, több eladást generál.
York szerint a PC-s verzió készítése komplikáltabb, mivel a GTA 6-hoz hasonló összetett játékot nehéz jól működésre bírni a PC-n, az eltérő architektúra miatt. A PC-s játékosoknak számos ellenérvet lehetne felhozniuk York állításaival szemben, például a Rockstar rendelkezésére álló hatalmas erőforrásait más fejlesztőkkel összehasonlítva, akik rendszeresen kiadnak PC-s verziókat.
York elismeri, hogy a PC-s játékélmény az utóbbi években növekedett, ami arra utal, hogy a konzolok által vezérelt AAA eladások trendje nem tarthat örökké. Azonban a tény az, hogy a PC-s játékosoknak konzollal kell rendelkezniük, ha a GTA 6-ot a megjelenéskor szeretnék élvezni.
Összefoglalva, a GTA 6 PC-n történő megjelenésének késése a Rockstar üzleti döntéseinek és a PC-s játékfejlesztés technikai kihívásainak eredménye. Bár ez csalódást okozhat a PC-s játékosok számára, remélhetőleg a Rockstar a jövőben figyelembe veszi a PC-s játékosok igényeit is.