A South of the Circle egy történet – központú interaktív regény, amely 1964 – ben játszódik a Hidegháború időszaka alatt. / Hidegháború: Az 1941 és 1991 közötti időszak elnevezése. A II. világháború győztes nagyhatalmai (Amerikai Egyesült Államok, Szovjetunió és Nagy Brittania) közötti rivalizálás időszaka, ami főként a fegyverkezési- és az űrversenyben éleződött ki/.

A történet – alapú játékok nem valók mindenkinek és ez tipikusan az a fajta játék, amit már az elején szeretni – vagy finoman fogalmazva, nem szeretni – fogsz. Ráadásul jelen pillanatban 15 nyelven érhető el a feliratozás és sajnos a magyar nyelv még nem szerepel közöttük. Erősen ajánlott egy kis angol tudás…

Peter a britt bázisra érkezve még optimistán...

De vágjunk bele a történetbe, ahol Peter-t személyesítjük meg és éppen repülőgépünkkel lezuhanunk, pilótatársunkkal együtt, valahol az Antarktiszon és a semmi közepén találjuk magunkat, miközben hóvihar tombol… Itt az idő, hogy felfedezzük a környéket és segítséget keressünk a magunk és a lábtörést szenvedett pilótánk számára.
Az események Peter jelene, múltja, valamint a közte és Clara közötti szerelmi történet körül forognak. Miközben a hó födte tájon, a zord körülmények között utazunk érdekes váltásokat, átmeneteket élünk meg jelen és múlt között. Például egyik pillanatban még magányosan, a rideg tájon a bázis felé haladunk autónkkal, a következőben már Clarát látjuk magunk mellett Cambridge tavaszi utcáin autózva emlékezünk. Számomra ezek a pillanatok tették vonzóvá az egyébként melankólikus érzést kiváltó játékmenetet.
Miközben zajlanak az események, látni fogjuk, hogyan válik Peter a háború részesévé, miközben ő csak a felhő, az időjárás és a sugárzás kapcsolatát szeretné kutatni…

Clara és Peter

Nah, de térjünk rá a játékmenetre, ami hogyis mondjam, létezik de valójában csak éppenhogy…:) Igen ez a játék többnyire egy történet, egy interaktív film, ha úgy tetszik, ezért aki akcióra vágyik az másfelé keresgéljen. Leginkább te irányítod, hogy Peter mit mond beszélgetés közben. Csak az egeret tudod használni és őszintén szólva néha azt sem muszáj… Annyi újdonságot azért csempésztek a játékba, hogy nem mondatokkal vagy szavakkal reagálhatsz a párbeszédekben, hanem 5 különböző érzelmi szimbólum áll a rendelkezésedre, ami mindegyike 3 érzést foglal magába. Többek között: pozitívan vagy negatívan és szinte rajongva is állhatsz hozzá az aktuális eseményhez. Érdekességképpen én Clara-val kialakuló kapcsolatomban leginkább a happy és a pozitív szimbólumokat választottam, de próbaképpen néha nem kattintottam semmire és ilyenkor a játék választ valamit helyetted…
A jelenben különböző területeken mozoghatsz, de nem tudod pontosan felfedezni. Néhány megjegyzést és rádiót leszámítva nincs sok látnivaló a az épületeken és a tájon kívül. De mégis pozitívumként elmondhatom, hogy a játék kiváltott belőlem érzelmeket, mégha nem is vidámat… 

Itt megnézhetitek trailert, a játék jelen pillanatban még nem jelent meg:

 Vélemény:

A State of Play fejlesztő cég játéka a túlélési történet, a romantika és a döntéshozatal keveréke.
Összességében ajánlanám azoknak a játékot, akik szeretik a történeteket és érdeklődnek a múlt történelmi eseményei iránt is. Az achievement-huntereknek pedig kötelező, mert rövid idő alatt 100%- ra kijátszható…:)


Negatívum:

Néha azt vettem észre, hogy az általam adott válaszok többsége nem igazán befolyásolja a beszélgetéseket, és a fontos döntések sem. Ez picit elbizonytalanított…

Pozitívumok:

  • A vizualítás tetszetős és hangulatos, annak ellenére, hogy arc mimikák és részletek nincsenek igazán jelen.
  • Achievementek elérhetők a játékban és 3 órát igénybevevő egyszeri végigjátszás alatt 100% -ra teljesíthetőek.
  • A zene teljesen rendben van és a zongora dallamok hitelesen járulnak hozzá a játék hangulatához

Tervezett megjelenési dátum: augusztus 3.

PONTSZÁM: 7/10

Szólj hozzá