Stray, a játék, amire bár nem vagyok macskatartó, azonnal felkaptam a fejem még valamikor 2020-ban, amikor az első teaser trailer megérkezett belőle. Nemrég viszont nemcsak egy gameplay trailert, hanem egy release date-et is kaptunk a játékhoz és bizony a megjelenés már igencsak a nyakunkon van, hiszen július 19.-re időzítették. Bár igaz, 2020-ban még 2021 nyarára ígérték a játékot.

Platformok
A Sony State of Play eseményén leplezték le a gameplay trailert, úgy adja magát, hogy a játék érkezik PS5-re, illetve PS4-re egyaránt. Ezen két konzol mellett továbbá PC-n is debütál majd. Sajnos az Xbox játékosok ebből a kisállat simogatóból most ki kell, hogy maradjanak.

Genre
Ahogy a címe is sugallja, egy a családjától elkóborolt cicát fogunk irányítani ebben a Third-Kitty (elvégre a Third-Person nem a legjobb jelző szegény macsekra) játékban. Bár a legutóbbi gameplay trailer láttán sokan kiáltottak rá platformer játékot, szerintem kicsit jobban elemezve/megnézve a videót kibukik, hogy ez nem az. Strayen jól látszik, hogy amikor felugrik például valahova, a mozgása úgymond “attached” az objektekhez, ezért nem igényel nagy koordinációt valahova a feljutás. Megnyomjuk a gombot és a cica már ugrik is fel. Ugyan ettől kifejezetten jól néz ki kis kedvencünk animációja, kifejezetten életszerűen hat, ellenben egy potenciális játékelemtől vágja el magát a játék, az pedig a fentebb említett platforming. Inkább lesz ez egy adventure-puzzle game.

A történet, “so far”
Az általunk irányított macska magát egy disztópukis világban találja, amit a robotok irányítanak. Főhősünk szimplán a családjához szeretne visszajutni és a történet elején valamilyen sérüléstől szenved. A fő catracter (hihi) találkozik egy B12 nevű drónnal, aki segít neki lefordítani a Világot “uraló” robotok nyelvét (amúgy a játék fejlesztője a BlueTwelve, azaz B12). A trailerekben nem láttunk több macskát ás látszólag a lakosság egy részét nem zavarja főhősünk, úgy tűnik, hogy mégis akadnak olyan gépek, akik inkább szabályosan elmenekülnek a cica elől. Az is kiderül, hogy a helyieknek más félnivalójuk van, méghozzá a Zurk nevű kis hernyó-face-hugger keverék szerű lényektől. Továbbá távoli plakátokon látszanak olyan hirdetmények, mik szerint a történet helyszínéül szolgáló város a Világon a legbiztonságosabb hely és, hogy fallal van körbevéve. Ebben a Világban jól kivehetően már nincsenek emberek, a falakon “RIP Humans” feliratok díszelegnek és az utcákat tarkító graffitik nem feltétlen arra engednek következtetni, hogy a robotok annyira kedvelnék/kedvelték volna az embereket, esélyes alkotóikat.


Játékmenet
A Stray, mint fentebb említettem egy jó eséllyel adventure-puzzle game lesz. A játék elején egyedül, sérülten, azaz bicegve kell boldogulnunk. Adventure, tehát egy cyberpunk stílusú városban kalandozunk majd, illetve a különféle energiaitalok, badge-ek és hasonló collectableök arra engednek következtetni, hogy talán kapunk nagyon minimális RPG elementeket is. Továbbá puzzle, azaz jól láthatóan fejtörőket kell majd megoldanunk, mint például egy forgó ventillátor lapátjai közé lökni egy vödröt, ami megakasztja azt, hogy tovább juthassunk vagy esetleg tipikus macska révén felmászni valahova, ahonnan tárgyakat lelökdösve üvegeket törhetünk be.

A zurkök nemcsak a robotokat zargatják, hanem minket is és itt látszik a már most kedvelt macskánk fejlődése a játék során. A story kezdetén ezen lények ellen folytattot küzdelmünk fegyverei a futás, elbújás, illetve a ránk ugrott zurkök magunkról való lerázása. Némi idő elteltével viszont a prédából lesz a vadász és egy UV lámpa szerű fegyverre tehetünk majd szert, amivel tizedelhetjük a kis kártevőket.

Utószó
A játék nem teljes árú, egész pontosan €30-ért beszerezhető, illetve Steam-en további 10% kedvezményt kap az, aki előrendeli. Ezen felül barátnőm végett csak reménykedni tudok benne, hogy B12 végett lesz majd benne co-op opció, bár sajnos erre igencsak kevés esélyt látok.

Szólj hozzá